דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחלקות ניקיון ותברואה 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2319 פעמים ]

ניקיון הוא דבר חשוב לחיים. כולנו אוהבים להיות נקיים ולחיות בבית נקי, לעבוד במקום נקי ועוד. כשמדובר בניקיון עירוני, הדבר חשוב לא פחות. אנו רוצים שירוקנו לנו את פחי האשפה פעם בשבוע, לפחות; שהכבישים יהיו נקיים מניירות ומלכלוך ושכל המקומות הציבוריים יהיו נטולי לכלוך אף הם. לשם כך מעסיקות עיריות ומועצות מקומיות רבות עובדי ניקיון ותברואה במשרה מלאה. בדרך כלל מדובר בעובדי תברואה פנימיים של העירייה או המועצה המקומית, אך כיום כבר יש נטייה גוברת והולכת להעסיק עובדי קבלן חיצוניים. עובדי הניקיון מגיעים מחברת-קבלן חיצונית, השוכרת אותם כעובדים לכל עניין ודבר – ומחלקת אותם בין אזורי הפעולה השונים.

תחומי הפעילות של מחלקות הניקיון והתברואה כוללים, לרוב: פינוי אשפה ביתית, איסוף גזם וגרוטאות, איסוף אשפה מבתי עסק וכן טיאוט רחובות וכבישים. מחלקות תברואה רבות מחולקות לאזורי פעילות שונים, בהתאם לחלקים השונים בכל עיר או בשטח השליטה של המועצה או העירייה. בכל אחד מהאזורים ממוקמת תחנה אזורית עצמאית, אשר אחראית להפעיל את כל שירותי הניקיון באזור המיועד לה. אשפה ביתית נאספת פעמים עד שלוש פעמים בשבוע מכל בית אב בעיר. בנוסף, עובדי התברואה אוספים גזם, פסולת גינה וגרוטאות בהתאם לרשימת רחובות, ולפי ימים קבועים בהם ניתן להוציא גזם וגרוטאות לשם איסוף. באשר לאיסוף אשפה מבתי עסק – בעלי עסקים רשאים להוציא את הזבל החוצה בימים מסוימים, שבהם האשפה תיאסף.

ניקיון וטיאוט רחובות מתבצע הן בצורה ידנית והן בצורה מכנית, על ידי רכבי טיאוט. כמו כן, השירות מיועד גם לפינוי פגרים של בעלי חיים מן הרחובות ומן הכבישים, על מנת שלא יהוו מפגע תברואתי. אם לא יפונו בזמן, פגרים עלולים להוביל ליצירת מחלות תוך מספר ימים, בייחוד בימי הקיץ החמים. כמו כן, מחלקות התברואה מנקות מגרשים עירוניים לפי תוכנית קבועה, בעת הצורך. מגרשים בבעלות פרטית ינוקו על ידי בעל הנכס. שקיות אשפה מפונות אף הן בצורה סטנדרטית, אך באשר לפינוי פסולת בניין – אין להשליכה לרשות הרבים ו/או לתוך פחי אשפה. לפיכך, פינוי פסולת בניין ייעשה בצורה עצמאית על ידי יושבי הנכס, שיפנו אותה לאתרי פסולת ייעודיים. עיריות ומועצות רבות מעניקות לתושביהן שירות תיקון לעגלות ולפחי אשפה, ובמידת הצורך אף מחליפות את העגלות בחדשות תחת הישנות.

כמו כן, מחלקות תברואה וניקיון רבות מציעות אף שירותי איסוף ומחזור של אשפה. כיום קיימות נקודות איסוף רבות בתוך הערים, בעיקר לבקבוקי פלסטיק, אך מועצות מקומיות רבות מעסיקות חברות חיצוניות שמטרתן לאסוף ולמיין אשפה לצורכי מחזור. כך ניתן גם לנקות את העיר, גם לשמור על איכות הסביבה וגם ליצור חומר גלם למוצרים נוספים לעתיד לבוא. מחלקות הניקיון והתברואה בכל עירייה ומועצה מיועדות, בראש ובראשונה, להנעמת החיים בעיר. למרות שכולנו לפעמים כועסים על משאיות האשפה העוברות בסך ברחובותינו בשעות לא שעות, חוסמות את התנועה ומעכבות אותנו; היו סבלנים, תנו לאנשי התברואה לעשות את עבודתם כהלכה – ותיהנו מרחובות ומערים נקיות ללא רבב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב